LA Dag 8-11. 8/9 – 11/9. 2006

Los Angeles. Billeje, Downtown, Beverly Hills, Santa Monica.

Efter opdatering af hjemmesiden i Denver lufthavn – fik vi os en gang massage. Vi havde netop snakket om, hvorfor der ikke var nogen som havde fundet på det, da man tit bliver stiv og træt, når man rejser i mange timer. Og så var der pludselig et sted med 8-10 massører ansat, og de kunne deres kram, så Søren stadig er øm, nu 2 dage efter.

Da vi ankom til Los Angeles fik vi os en “lang næse” da vores bagage ikke kom på bagagebåndet. Det viste sig heldigvis, at den var sendt med et direkte fly, hvilket vi jo ikke ligefrem var, for vi havde både været i Dallas og Denver.

Hotellet – trods beliggende i et mindre pænt kvarter – bød på et dejligt stort værelse med søde mennesker på hotellet, og her var plads til at at pakke ud og se hvad der egentlig lå hvor i rygsækken.

Det meste af lørdagen brugte vi på at undersøge mulighederne for at leje bil. Vi havde ikke fundet den rigtige løsning til den rigtige pris hjemmefra. Det viste sig at være umuligt at leje en lille “sleepervan”, og derfor har vi lejet en “fed amerikaner” – 6 cylindret buick suv, som vi nærmest skal bo i de næste tre en halv uge. Søren fik så også lige prøvet at køre i LA, medens det var weekend – og trafikken mindre. Vi ved ikke helt hvor meget vi har sparet ved at leje bilen herovre, da vi blev opgraderet adskillige kategorier – men et par tusinde kr. tror vi ihvertfald.

Søndag tog vi på en guidet busrundtur i LA. Det man skal se her ligger meget spredt og man skal vide hvor man skal køre hen – her bor omkring 16 mil. i området, så det er ikke “bare lige” at køre en tur omkring Beverly Hills – og vi kender jo ikke de saftige historier eller ved noget om hvem der bor hvor! Det viste sig at denne tur, som vi troede også kunne give lidt almindelige oplysninger om byen – kun handlede om tv-serier, filmstars og hvor stort og flot de boede m.v. Vi var forbi Santa Monica, Beverly Hills, Hollywood skiltet, Walk of Fame, Universal Studios (hvor vi fik dårlig og dyr frokost) samt Downtown LA, hvor vi stod af turen. L.A centrum er en død “sild”. Vi skulle istedet have fundet noget overnatning ved kysten ved Santa Monica eller Venice Beach. Lørdag aften var vi nemlig i Santa Monica, og her var dejlig strand med en flot “pier” samt liv og glade dage. Den offentlig transport hjem med en “hurtigbus” tog 1 1/2 time, og der blev ellers kørt til.

Som det nok fremgår, så er LA ikke lige os, og derfor tager vi allerede afsted imorgen op langs kysten ad “Route 1” mod San Fransisco. Den skulle efter sigende have noget mere “miljø” at byde på.